baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Podczas pobytu w hotelu każdy gość chce się zrelaksować i dobrze wyspać. Aby było to możliwe, wszyscy klienci muszą wzajemnie szanować swoją prywatność i przestrzegać ciszy nocnej, podobnie jak ma to miejsce w zabudowie wielorodzinnej. W blokach mieszkalnych, na osiedlach domków jednorodzinnych czy w akademikach także obowiązują zasady regulujące relacje sąsiedzkie. W hotelu dokumentem precyzującym kwestię ciszy nocnej jest regulamin.

Godziny ciszy nocnej w hotelach

Co ważne, w każdym hotelu cisza nocna może obowiązywać w innych godzinach. Zazwyczaj głośne zachowanie jest zabronione między 22:00 a 7:00, zawsze jednak warto zapytać w recepcji, najlepiej już podczas check-in, o szczegółowe wytyczne ustalone w danym obiekcie. W trakcie ciszy nocnej nie można m.in. słuchać głośnej muzyki czy krzyczeć. W nocy nie należy również tańczyć i wykonywać ćwiczeń fizycznych, które mogłyby przeszkadzać sąsiadom zajmującym pokój piętro niżej. Pamiętanie o takich zasadach jest niezbędne do tego, by wszyscy goście mogli wypocząć i nabrać sił przed kolejnym dniem zwiedzania bądź spotkań zawodowych.

Czy w hotelu może nie obowiązywać cisza nocna?

Czasami w hotelach cisza nocna może być częściowo ograniczona lub całkiem zniesiona. Z tego typu sytuacją można spotkać się zwłaszcza wtedy, gdy w obiekcie odbywa się wesele albo inne wydarzenie trwające do rana. Także dla uczestników wieczorów panieńskich, spotkań integracyjnych, bankietów biznesowych hotele są w stanie przygotować specjalną ofertę, której ważnym aspektem będzie całonocna zabawa. Trzeba jednak pamiętać, że takie sytuacje należą do rzadkości i w żadnym wypadku nie powinny wpływać na komfort pozostałych gości. Niemniej w hotelach organizujących wesela czy zapewniających dostęp do klubów muzycznych istnieje możliwość doraźnej modyfikacji zasad dotyczących ciszy nocnej.

Konsekwencje nieprzestrzegania hotelowej ciszy nocnej

Regulamin hotelu nie tylko precyzuje godziny ciszy nocnej, ale też określa, co grozi za jej nieprzestrzeganie. Klienci, którzy nocą hałasują, w pierwszej kolejności mogą zostać poproszeni przez personel o respektowanie zasad obowiązujących w obiekcie. Jeśli mimo bezpośredniej rozmowy zachowanie nie ulegnie zmianie, goście muszą liczyć się z koniecznością natychmiastowego opuszczenia pokoju i wymeldowania się z obiektu. Ponadto niektóre hotele przewidują dodatkowe opłaty, które są doliczane do rachunku i wymagają uregulowania podczas check-out. Takie kroki to ostateczność, lecz trzeba mieć na uwadze, że w szczególnych przypadkach mogą zostać wdrożone.

Warto zarówno w domu, jak i w podróży zadbać o dobre relacje z sąsiadami. Czas spędzany w hotelu powinien upływać w przyjemnej, spokojnej atmosferze i każdy regulamin hotelowy jest właśnie w tym celu skonstruowany.