baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Czasami turyści lub osoby podróżujące służbowo nie są w stanie tak zaplanować podróży, by zdążyć do hotelu na check-in. Pojawienie się w recepcji późnym wieczorem, nocą albo nad ranem może być też spowodowane różnego rodzaju sytuacjami losowymi, np. odwołanym lotem albo awarią samochodu. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi elastycznego zameldowania się. Podpowiadamy, na czym polega taka usługa i czy jest dostępna we wszystkich hotelach.

Do której godziny można się zameldować w hotelu?

Każdy hotel we własnym zakresie wyznacza godziny check-in i check-out – najczęściej goście mogą wymeldować się do południa, a zameldować od wczesnych godzin popołudniowych. Przerwa, podczas której pokój jest pusty, umożliwia personelowi uporządkowanie wnętrza, na co składa się m.in. zmiana pościeli i posprzątanie łazienki. Dopiero po przygotowaniu pokoju przez obsługę, mogą zamieszkać w nim kolejni goście. Harmonogram prac pokojówek i recepcjonistów jest więc ściśle powiązany z godzinami check-in oraz check-out. Jeśli goście nie zdążą się zameldować o określonej porze, czasem niestety muszą poczekać w hotelowym lobby na otwarcie recepcji i standardowe rozpoczęcie check-in. W hotelach nad morzem lub  w innych malowniczych lokalizacjach można czas oczekiwania wykorzystać na spacer po okolicy. Dobrym pomysłem jest też zwiedzenie samego hotelu: sprawdzenie menu w restauracji, pakietu usług dodatkowych w SPA czy udogodnień dla dzieci.

Usługa indywidualnego zameldowania

Większość gości będąc tuż po podróży marzy jednak tylko o tym, by móc wreszcie odpocząć w pokoju. Jest to możliwe dzięki usłudze indywidualnego zameldowania się, którą oferują niektóre hotele. W czynnej przez całą dobę recepcji można zameldować się i wymeldować o dowolnej porze, co jest dużym ułatwieniem zwłaszcza dla gości, którzy mają do pokonania długą trasę i trudno im precyzyjnie wskazać godzinę przyjazdu. Co ważne, osoby niemogące pojawić się w hotelu o określonej godzinie z przyczyn losowych także powinny jak najszybciej powiadomić o tym fakcie recepcję. Niestawienie się w hotelu może zostać odebrane jako anulowanie pobytu, a to z kolei może pociągnąć za sobą konieczność uiszczenia dodatkowych opłat (no show fee). Poinformowanie recepcji o spóźnieniu i poproszenie o możliwość zameldowania się w niestandardowych godzinach pozwoli uniknąć problemów z rezerwacją.

Przed przyjazdem do hotelu należy więc upewnić się, w jakich godzinach działa recepcja i czy dany obiekt oferuje elastyczne godziny check-in. Warto uwzględnić te informacje podczas planowania podróży i dynamicznie, jak najszybciej reagować na wszelkie sytuacje losowe. Tylko w ten sposób można ustrzec się przed koniecznością oczekiwania na pokój.