baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Pobyt w hotelu rozpoczyna się wizytą w recepcji. To także ostatnie miejsce, które odwiedzamy jako przed fizycznym opuszczeniem budynku. Dzisiaj przypomnimy, co warto wiedzieć na temat meldowania się w obiekcie, czyli procedury zwanej „check in”.

Meldujemy się w hotelu!

Swoje pierwsze kroki goście hotelowi kierują do recepcji. To tu należy okazać dokumenty powalające zameldować się do obiektu. Chodzi o potwierdzenie rezerwacji, a także dokument ze zdjęciem, potwierdzający tożsamość; jak dowód osobisty, prawo jazdy czy paszport. Zdarza się, że goście są proszeni o wypełnienie formularza (wpisanie danych kontaktowych) zawierającego dane dotyczące dni pobytu. Przy rezerwacji większej liczby miejsc noclegowych, dokumenty powinno okazać tylu gości, ile pokoi będzie przez nich zajętych. Obsługa niektórych obiektów prosi o wskazanie danych karty płatniczej, jako zabezpieczenie potencjalnych kosztów dodatkowych.

Na etapie meldowania się goście powinni otrzymać najważniejsze wskazówki praktyczne, ułatwiające pobyt w obiekcie. Dla przykładu: nasz hotel w centrum Gdańska proponuje pyszne posiłki o każdej porze, gdyż restauracja jest czynna całą dobę. Nie jest to jednak standard każdego hotelu, stąd zadaniem personelu jest zawsze poinformowanie gości o lokalizacji restauracji i godzinach pracy kuchni, jak również dodatkowych udogodnieniach, czy atrakcjach. Ważne jest również, aby gość miał świadomość, kiedy kończy się doba hotelowa, a osoby palące wiedziały gdzie wyznaczono strefy umożliwiające zapalenie papierosa.

Kiedy kończy się doba hotelowa?

Tani nocleg w Gdańsku i doba hotelowa trwająca 24 godziny? W naszym obiekcie to standard, ale hotele najczęściej nie umożliwiają tak długiego pobytu. Istotne jest, aby już przy zameldowaniu się gość wiedział, do jakiej godziny może zajmować pokój. Jeśli już na początku swojej wizyty przewiduje konieczność dłuższego pobytu, powinien o tym porozmawiać z obsługą. Opuszczenie pokoju po godzinie wymeldowania się bywa związane z dodatkową opłatą. Takie rozwiązanie to dodatkowe udogodnienie, jego realizacja bywa niemożliwa ze względów logistycznych.