baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Jedną z najpopularniejszych usług hotelowych jest serwis pokojowy (room service), w ramach którego goście mogą zamówić posiłek do pokoju. Zarówno dania główne, jak i przekąski są przygotowywane zgodnie z indywidualnymi życzeniami klientów, ponadto potrawa może zostać dostarczona na określoną godzinę. Aby maksymalnie ułatwić korzystanie z serwisu pokojowego, przedstawiamy najważniejsze informacje o tej usłudze.

Jak zamówić posiłek do pokoju hotelowego?

Goście zainteresowani serwisem pokojowym zazwyczaj mają do dyspozycji trzy sposoby umożliwiające złożenie zamówienia:

  • bezpośredni kontakt z recepcjonistą – pracownicy recepcji chętnie służą pomocą we wszystkich sprawach związanych z pobytem w hotelu, dlatego można się do nich zwrócić również z prośbą o room service. Recepcjoniści przekażą zamówienie do restauracji;
  • rozmowa telefoniczna – ten system komunikacji obowiązuje w większości hoteli. W pokojach na gości czeka skrócone (w porównaniu do karty restauracyjnej) menu, zawierające spis dań dostępnych w ramach room service. Na kartach znajduje się też numer telefonu, pod który należy zadzwonić w celu złożenia zamówienia;
  • uzupełnienie zawieszki śniadaniowej i umieszczenie jej wieczorem na klamce – system zawieszek na drzwi także jest bardzo popularną metodą na usprawnienie komunikacji między personelem a klientami hotelu. W pokojach goście mogą znaleźć specjalne zawieszki z menu śniadaniowym, najczęściej opracowanym w wersji dwujęzycznej. Na karcie trzeba zaznaczyć, które potrawy kelnerzy powinni dostarczyć kolejnego dnia. Uzupełniony druk należy zawiesić wieczorem na klamce – w nocy personel zbiera zawieszki, a kucharze na ich podstawie przygotowują śniadania zgodne z życzeniami gości.

Dodatkowe informacje o serwisie pokojowym

Goście muszą mieć na uwadze, że nie w każdym hotelu room service działa przez całą dobę. W obiektach mogących pochwalić się przynajmniej trzema gwiazdkami serwis pokojowy powinien być czynny minimum przez 18 godzin na dobę. Ponadto w hotelach z pięcioma i czterema gwiazdkami goście mogą przez całą dobę kupić gorące napoje, z kolei w obiektach z trzema, dwoma lub jedną gwiazdką taka usługa może zostać zastąpiona sprzedażą gorących napojów z automatów, w recepcji bądź dostępnością herbaty i kawy w pokojach.

Wiele osób po przyjeździe do hotelu zastanawia się również, co właściwie można zamówić w ramach serwisu pokojowego. Najpopularniejszą opcją jest poproszenie o dostarczenie do pokoju śniadania, ale goście mogą wybierać także spośród m.in. zup, deserów czy zimnych przekąsek. Trzeba jednak pamiętać, że rodzaje serwowanych dań różnią się w zależności od godziny, np. przekąski mogą być oferowane jedynie w godzinach wieczornych, a zupy – popołudniowych. Poza tym goście zamawiający room service mogą otrzymać zestawy śniadaniowe w formie paczki na wynos. Takie rozwiązanie jest polecane zwłaszcza osobom, które zarezerwowały nocleg ze śniadaniem, lecz muszą wcześnie opuścić hotel i nie zdążą zjeść posiłku w restauracji lub planują intensywny dzień zwiedzania i chcą zabrać ze sobą zdrową przekąskę.

Dzięki serwisowi pokojowemu pobyt w hotelu będzie jeszcze bardziej komfortowy. Śniadanie przyniesione do łóżka albo smaczna kolacja przygotowana późnym wieczorem nie będą żadnym problemem. Dużym udogodnieniem jest też możliwość wyboru napojów i dodatków – samodzielnie skomponowany zestaw na pewno będzie świetnie smakował.