baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Rezerwacja pokoju hotelowego – w przeciwieństwie do szukania odpowiedniego noclegu – nie zajmuje wiele czasu. Większość obiektów, w tym także Amber Hotel, udostępnia klientom kilka opcji złożenia rezerwacji. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza rezerwacje internetowe, chociaż osoby chcące doprecyzować szczegóły związane z planowanym pobytem preferują jednak kontakt telefoniczny. Podpowiadamy, które rozwiązanie warto wybrać.

Internetowa rezerwacja pokoju w hotelu

Narzędziem, z którego chętnie korzystają turyści z całego świata, są serwisy rezerwacyjne. Na tego typu portalach można z łatwością znaleźć hotel doskonale wpisujący się w oczekiwania związane m.in. z datą wyjazdu, wyposażeniem pokoju, usługami dodatkowymi, udogodnieniami dla najmłodszych. Dzięki intuicyjnym wyszukiwarkom można więc szybko i bez żadnego wysiłku przygotować spersonalizowaną listę obiektów idealnych na podróż służbową, wycieczkę dla singla, rodzinne wakacje czy romantyczny wyjazd we dwoje.

Klienci mogą wybierać spośród pokoi jedno-, dwu- i wieloosobowych, mogą też decydować o dostępie do prywatnej łazienki bądź balkonu. Ponadto w ofertach znajdują się szczegółowe informacje o wyżywieniu, godzinach check-in i check-out oraz wszystkich innych kwestiach organizacyjnych. Wystarczy zaznaczyć najlepszą dla siebie opcję, podać potrzebne dane i zapłacić (jeśli hotel wymaga płatności z góry).

Dodatkowym plusem rezerwacji internetowej jest gwarancja wygodnej zmiany jej warunków – każdy klient ma stały wgląd w informacje dotyczące pobytu i może w dowolnej chwili nimi zarządzać. Należy jednak pamiętać, że zasady modyfikacji rezerwacji są określone już na etapie jej złożenia. Osoby mające zamiar np. bezpłatnie odwołać rezerwację powinny więc zrobić to w konkretnym terminie, który został podany w momencie zaakceptowania warunków oferty. Nieprzestrzeganie terminów może wiązać się z koniecznością uiszczenia dodatkowych opłat.

Czy pokój w hotelu można zarezerwować przez telefon?

Największym minusem rezerwacji internetowych jest brak możliwości doprecyzowania szczegółów, które mogą być istotne dla niektórych gości. Klienci, którym zależy np. na pokoju na niskim piętrze, ponieważ chcą uniknąć poruszania się windą, powinni zadzwonić do recepcji lub skontaktować się z jej pracownikami poprzez wiadomość e-mail. Takie detale trudno ustalić wyłącznie za pomocą serwisów rezerwacyjnych. Z tego samego powodu rezerwację telefoniczną wybierają też osoby zainteresowane współpracą z hotelami organizującymi konferencje, wesela i inne eventy.

Poza tym na bezpośredni kontakt z recepcją często decydują się także klienci będący alergikami lub podróżujący z osobami uczulonymi np. na kurz czy sierść zwierząt. W takiej sytuacji zarezerwowanie pokoju maksymalnie dopasowanego do potrzeb gości to kwestia bezpieczeństwa. Recepcjonista na pewno skutecznie doradzi, który pokój będzie odpowiedni, biorąc pod uwagę przedstawione oczekiwania (np. pokój z zakazem przebywania w nim ze zwierzętami albo z balkonem znajdującym się od strony parkingu, a nie parku, co pomoże zredukować stężenie alergenów w powietrzu).

Niezależnie od wybranego sposobu rezerwacji ważne jest, by goście dobrze zaznajomili się z jej warunkami i na bieżąco wyjaśniali wszelkie wątpliwości. Ponadto już na etapie składania rezerwacji warto zapoznać się z hotelowym regulaminem, w którym znajdują się wszystkie istotne informacje dotyczące pobytu.