Odwiedziny w hotelu nie są niczym niedozwolonym, niemniej jednak wymagają przestrzegania pewnych zasad. Trzeba pamiętać, że klienci hotelu mają prawo do prywatności, ale są też zobowiązani do stosowania się do regulaminu, który każdy obiekt ustala samodzielnie. Co powinny więc wziąć pod uwagę osoby mające zamiar przyjąć w hotelu gości z zewnątrz?
Jak zorganizować odwiedziny gości w hotelu?
Urodziny, spotkanie ze znajomymi, rozmowa z klientem to tylko niektóre powody, dla których goście hotelowi czasami chcą umówić się na terenie obiektu z osobami, które nie opłaciły w nim pobytu. Spotkanie może bez problemu odbyć się w pomieszczeniu ogólnodostępnym, np. w restauracji, altance ogrodowej. Gości można także śmiało zaprosić do pokoju, ale najpierw warto zapytać o zasady takich odwiedzin w recepcji.
Generalnie osoby z zewnątrz powinny opuścić hotel przed ciszą nocną, ponadto za ewentualne szkody, które mogą wyrządzić podczas przebywania w pokoju hotelowym, odpowiada gość, który się w nim zameldował. Należy zdawać sobie sprawę, że można ponieść nawet odpowiedzialność finansową, dlatego nie warto na własną rękę organizować w hotelu dużych imprez. Poza tym niedopuszczalne jest, by np. w pokoju trzyosobowym przez dłuższy czas przebywało więcej osób. W takiej sytuacji obsługa może poprosić o dostosowanie się do regulaminu lub uiszczenie odpowiedniej dopłaty.
Goście z zewnątrz a usługi dodatkowe
O kwestie związane z przyjmowaniem gości w SPA i innych strefach dodatkowych również należy zapytać obsługę, wiele wyjaśnić może także hotelowy regulamin. Do SPA w hotelu zazwyczaj mogą wejść osoby z zewnątrz, ale za opłatą. Ponadto hotel może odmówić wejścia osobom spoza obiektu, jeśli w strefie SPA jest już komplet klientów – goście zameldowani mają w takiej sytuacji pierwszeństwo.
Zasady dotyczące odwiedzin osób z zewnątrz mogą się zmieniać w zależności od sezonu. Gdy w hotelu przebywa wielu gości, np. w trakcie wakacji albo ferii zimowych, wytyczne mogą być bardziej rygorystyczne. W razie jakichkolwiek wątpliwości najlepiej zwrócić się do recepcji. Pracownicy chętnie udzielą aktualnych informacji i doradzą, jak zorganizować wizytę osób niezakwaterowanych w hotelu, by przebiegła bez zakłóceń.