Regulamin hotelowy to podstawowy dokument, z którym powinien zapoznać się każdy gość tuż po przyjeździe do obiektu. Właśnie w regulaminie można znaleźć najważniejsze informacje związane np. z funkcjonowaniem restauracji czy zasadami korzystania z usług dodatkowych. Klienci hotelu są zobowiązani do przestrzegania reguł zawartych w regulaminie przez cały pobyt – dzięki temu wszyscy goście mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo.

Jakie informacje znajdują się w regulaminie hotelowym?

Na początku pobytu większość gości ma pytania dotyczące długości doby hotelowej i trybu przeprowadzania check-in. Zarówno pierwszą, jak i drugą kwestię wyjaśnia regulamin. W dokumencie zawarte są informacje o godzinach rozpoczęcia i zakończenia doby hotelowej oraz warunkach jej przedłużenia, poza tym goście mogą przeczytać o sposobie weryfikacji rezerwacji i tożsamości podczas procedury meldunkowej. Koniecznie należy też zapoznać się z regułami przyjmowania w pokojach hotelowych gości z zewnątrz. Jest to bardzo ważne, ponieważ osoby zameldowane w obiekcie ponoszą odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez swoich znajomych. Ponadto nieopuszczenie pokoju przez gości z zewnątrz przed ciszą nocną może skutkować powiększeniem rachunku za pobyt.

W regulaminie zawarte są także informacje o wszelkich usługach świadczonych na terenie hotelu. Jeśli gość zarezerwował nocleg ze śniadaniem, w tym dokumencie może sprawdzić, w jakich godzinach kelnerzy wydają posiłki. W hotelach ze SPA kluczowe miejsce regulaminu zajmuje natomiast opis zasad korzystania z sauny, gabinetów masażu, zabiegów kosmetycznych czy stref sportowych. Wątpliwości związane z cennikiem, wymaganym strojem albo sposobem zapisywania się na poszczególne zabiegi na pewno rozwieje właśnie regulamin. Tego typu dokument będzie też cennym źródłem informacji dla osób, które wybrały się na urlop z dziećmi i są zainteresowane dodatkowymi udogodnieniami dla najmłodszych, np. zajęciami z animatorem, wypożyczeniem łóżeczka, dostępnością krzesełek do karmienia.

Trzeba pamiętać, że regulamin informuje również o obowiązkach gości. Klienci hotelu są zobowiązani do przestrzegania zasad dotyczących m.in. ciszy nocnej czy palenia wyrobów tytoniowych na terenie obiektu. To w tym dokumencie należy szukać także wysokości kar za uszkodzenie elementów wyposażenia, zgubienie klucza, wymeldowanie się po zakończeniu doby hotelowej. Nieplanowane opłaty mogą być też naliczone za wprowadzanie do niektórych pomieszczeń psów i innych zwierząt.

Zawsze warto więc szczegółowo sprawdzić, jakie zasady zostały wyznaczone w danym obiekcie. Regulamin jest dokumentem łatwo dostępnym dla wszystkich gości – najwygodniej poprosić o niego recepcjonistę. Dokładne zapoznanie się z regulaminem pozwoli nie tylko uniknąć konieczności uiszczania niespodziewanych opłat, ale także pomoże lepiej zorganizować pobyt.