Klienci hotelów o podwyższonym standardzie mają dostęp do szerokiego wachlarza udogodnień, które podnoszą atrakcyjność pobytu. Do ich dyspozycji najczęściej pozostają świetnie wyposażone pokoje oraz strefy wypoczynkowe i biznesowe, poza tym każdego dnia goście mogą korzystać z pomocy doświadczonego i pomocnego personelu. Podpowiadamy, jakie usługi zyskały największą popularność.

Najpopularniejsze usługi dodatkowe

Zarówno osoby podróżujące w celach turystycznych, jak i służbowych mogą dzięki usługom dodatkowym cieszyć się komfortowym pobytem. Goście hotelowi najczęściej pytają o następujące udogodnienia:

  • rozszerzone wyposażenie pokoju – suszarka do włosów, zestawy kosmetyków czy telewizor to elementy, które znajdują się w standardowej ofercie w większości hotelów. Natomiast sejfy i minibary stanowią wyposażenie uzupełniające. Szyfrowane skrytki umożliwiają bezpieczne przechowywanie cennych przedmiotów, z kolei w minibarze znajdują się napoje (w tym alkoholowe) i przekąski. Na prośbę gości do pokoju mogą też być dostarczone takie sprzęty jak żelazko z deską do prasowania, czajnik elektryczny, odtwarzacz CD i DVD. Do pokoju można zamówić również akcesoria dla dzieci, np. łóżeczko bądź krzesełko do karmienia. Wyprawa z dziećmi nie musi więc być trudna pod względem logistycznym – zamiast zabierać ze sobą cały dziecięcy ekwipunek, lepiej poprosić o niego na miejscu;
  • wsparcie personelu – w recepcji goście mogą nie tylko dopilnować formalności związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem, ale także oddać garderobę do prasowania czy zamówić czyszczenie ubrań w pralni chemicznej. Ponadto swoje wsparcie zawsze oferuje konsjerż, czyli osoba do zadań specjalnych. Konsjerż m.in. wskaże najciekawsze punkty turystyczne w mieście, zarezerwuje stolik w restauracji, zagwarantuje pomoc medyczną lub zapewni transport na lotnisko;
  • strefy do pracy i wypoczynku – gościom biznesowym często zależy na możliwości korzystania z sal konferencyjnych i szkoleniowych. Nowoczesne hotele pełnią funkcję doskonale wyposażonych centrów biznesowych, w których można zorganizować imprezy integracyjne, spotkania z klientami, kursy i konferencje. Poza tym dużym udogodnieniem zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych jest dostęp do stref relaksu, w tym zwłaszcza zabiegów SPA.

O usługi dodatkowe i zasady korzystania z nich najlepiej zapytać w recepcji hotelu. Wejście do strefy SPA, sali konferencyjnej czy pobyt w pokoju z rozszerzonym wyposażeniem to usługi, które mogą być płatne. Personel zawsze chętnie udzieli wyczerpujących informacji dotyczących cen i dostępności udogodnień.