baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Tak jak godzina lekcyjna nie jest równa godzinie „zegarowej”, tak doba hotelowa nie zawsze składa się z 24 godzin. Ile zatem trwa? I dlaczego Hotel Amber *** Gdańsk jest pod tym względem wyjątkowy? Wyjaśniamy to w poniższym tekście. Zapraszamy do lektury!

Co do jest doba hotelowa i ile godzin liczy?

Doba hotelowa to przedział godzinowy, który możemy spędzić w hotelu. W tym czasie, w ramach odpłatności za nocleg, możemy korzystać nie tylko z pokoju, lecz także wszystkich udogodnień oferowanych gościom, jak basen czy strefa SPA. Mówiąc inaczej, to czas od konkretnej godziny, w której możemy się zameldować, do godziny opuszczenia pokoju (wymeldowania się). Po tym czasie pokój jest sprzątany i przygotowywany dla kolejnych gości.

Nie istnieje standardowa, przyjęta przez wszystkie obiekty, formuła doby hotelowej. Godzina, po której możemy zająć pokój, jest indywidualną kwestią każdego hotelu. Informacja o tym, kiedy gość może przybyć do pokoju powinna być udzielana przy rezerwacji. Przyjmuje się, że doba hotelowa nie powinna być krótsza niż 20 godzin. Najczęściej rozpoczyna się ona o godzinie 14:00 lub 15:00, a kończy o godz. 12:00 albo 13:00. Nasz Hotel w centrum Gdańska umożliwia gościom pobyt już od godziny 12:00 i co ważne – mają oni do dyspozycji całą dobę, gdyż prosimy ich o opuszczenie pokoju do godziny 12:00.

Doba hotelowa nie zawsze jest traktowana rygorystycznie

Hotele to miejsca, od których oczekujemy gościnności i elastycznego podejścia do gości. Jeśli już na etapie rezerwacji wiemy, że do obiektu przybędziemy wcześniej, warto zaznaczyć to w rozmowie z obsługą lub w elektronicznym formularzu. Jako że pokoje są sprzątane w określonym harmonogramie, wcześniejsze zameldowanie zwykle nie stanowi problemu. Z kolei, gdy z istotnych powodów wygodniej jest opuścić pokój po godzinie wymeldowania, koniecznie należy o tym powiedzieć w recepcji. Hotelarze często umożliwiają gościom dłuższy pobyt albo co najmniej – proponują przechowanie bagażu. Trzeba jednak pamiętać, że jest to swego rodzaju przysługa dla gościa. Jeśli z uwagi na przyjazd kolejnych osób nie będzie takiej możliwości, odmowę należy przyjąć ze spokojem. Taka decyzja jest oznaką braku szacunku, ale wynika z obłożenia obiektu lub godzin pracy serwisu sprzątającego. Na uwadze trzeba mieć również fakt, iż niektóre obiekty pobierają dodatkowe opłaty za opuszczenie pokoju po godzinie wymeldowania się.