baner dofinansowanie UE

Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19

Nabór nowych pracowników nie musi odbywać się wyłącznie w siedzibie firmy. Dziś przedsiębiorstwa dopasowały się do wymogów rynku pracy i poza tradycyjną rozmową kwalifikacyjną prowadzą też rekrutację online (video chat) lub wybierają do rozmowy rekrutacyjnej nietypowe jak na takie okoliczności miejsce. Rozmowy o pracę odbywają się w kawiarni, restauracji lub w innym miejscu; organizuje się także rekrutacje w hotelach. Taki proces pozyskiwania kadry ma na celu sprawdzenie kandydatów do pracy w określonych warunkach i okolicznościach, ale też pozwala firmom odejść od sztywnej formy i wprowadzić nieco luzu do napiętej przecież atmosfery procesu rekrutacji. Dziś przyglądamy się rekrutacjom w hotelach.

Rekrutacja w hotelu – dla kogo?

W ofertach hoteli, poza noclegami często znajdziemy też profil usług dla firm. Hotele pozyskując nowych klientów adaptują się do ich potrzeb, oferują więc firmom możliwość organizacji konferencji, przeprowadzenia szkolenia, pobytu integracji pracowniczej lub prowadzenia rekrutacji na terenie hotelu. Po to ostatnie rozwiązanie sięgną chętnie rekruterzy podróżujący z daleka i nie mający w mieście własnego biura, przedstawiciele firm niemających w swoich siedzibach warunków do rekrutowania lub kadrowi chcący wykorzystać do rozmowy atuty miejsca. Przykładowa oferta rekrutacji w hotelu może obejmować wynajęcie sali wraz z niezbędnym wyposażeniem, posiłek, nocleg, a po ciężkim dniu rozmów – relaks w hotelowej strefie SPA.

Nabór pracowników w hotelu – zalety

Jakie zalety ma nabór pracowników w hotelu? To dla klienta przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo sprawnego przebiegu procesu rekrutacji. Pracownik firmy zamawiając usługę dostanie do dyspozycji pokój hotelowy, w którym może się zatrzymać, pracować (ma do tego warunki i przestrzeń) oraz spędzić noc. Rano posili się przed trudami dnia i uda do specjalnie dla niego przygotowanej sali rekrutacyjnej. Sala zostanie przez hotel wyposażona w niezbędne do pracy narzędzia i media: dostęp do internetu, tablicy, urządzeń multimedialnych, sprzętu audio (jeśli trzeba) itd. Po zakończeniu pracy może też skorzystać z udogodnień dostępnych hotelowym gościom – zrelaksować się w jacuzzi, saunie lub SPA, skorzystać z oferty masażysty lub – jeśli hotel położony jest w atrakcyjnym miejscu – uroków okolicy. Nieformalna atmosfera tak przygotowanej rekrutacji pomoże w nawiązywaniu relacji i prowadzeniu rozmów. Nad wszystkim zaś będzie czuwał hotelowy personel, który w odpowiednim momencie może podać napoje, kawę i herbatę, przynieść poczęstunek lub zaradzić ewentualnym problemom.